ສາທາລະນະລັດ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນລາວ
ສັນຕິພາບ ເອກະລາດ ປະຊາທິປະໄຕ ເອກະພາບ ວັດທະນະຖາວອນ
ກະຊວງການເງິນ ເລກທີ 2560/ກງ
ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ວັນທີ 09 ສິງຫາ 2016
ຄຳແນະນຳ
ວ່າດ້ວຍການປະຕິບັດນະໂຍບາຍພາສີ-ອາກອນ ສຳລັບການນຳເຂົ້າວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ
ພາຫະນະຕ່າງໆຂອງແຜນງານ/ໂຄງການ ທີ່ນຳໃຊ້ທຶນກູ້ຢືມ ແລະ ຊ່ວຍເຫຼືອລ້າຈາກຕ່າງປະເທດ
- ອີງຕາມກົດໝາຍວ່າດ້ວຍງົບປະມານແຫ່ງລັດ (ສະບັບປັບປຸງ) ສະບັບເລກທີ 71/ສພຊ, ລົງວັນທີ 16 ທັນວາ 2015;
- ອີງຕາມກົດໝາຍວ່າດ້ວຍພາສີ (ສະບັບປັບປຸງ) ສະບັບເລກທີ 57/ສພຊ, ລົງວັນທີ 24 ທັນວາ 2014;
- ອີງຕາມກົດໝາຍວ່າດ້ວຍສ່ວຍສາອາກອນ (ສະບັບປັບປຸງ) ສະບັບເລກທີ 70/ສພຊ, ລົງວັນທີ 15 ທັນວາ 2015;
- ອີງຕາມກົດໝາຍວ່າດ້ວຍອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມ ສະບັບເລກທີ 52/ສພຊ, ລົງວັນທີ 23 ກໍລະກົດ 2014;
- ອີງຕາມດຳລັດຂອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ວ່າດ້ວຍການປະຍັດ ແລະ ຕ້ານການຟູມເຟືອຍ ສະບັບເລກທີ 78/ລບ, ລົງວັນທີ 10 ມີນາ 2015;
- ອີງຕາມດຳລັດຂອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ວ່າດ້ວຍການຈັດຕັ້ງ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວຂອງກະຊວງການເງິນ ສະບັບເລກທີ 80/ລບ, ລົງວັນທີ 28 ກຸມພາ 2007.
ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ ອອກຄຳແນະນຳ
1. ຈຸດປະສົງ
ຄຳແນະນຳສະບັບນີ້ ແມ່ນວາງອອກເພື່ອກຳນົດການປະຕິບັດນະໂຍບາຍພາສີ-ອາກອນ, ຂັ້ນຕອນ ແລະ ວິທີການອະນຸມັດ ສຳລັບການນຳເຂົ້າວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຕ່າງໆຂອງແຜນງານ/ໂຄງການ ທີ່ນຳໃຊ້ທຶນກູ້ຢືມ ແລະ ຊ່ວຍເຫຼືອລ້າຈາກຕ່າງປະເທດ (ຕໍ່ໄປນີ້ເອີ້ນຫຍໍ້ວ່າ ແຜນງານ/ໂຄງການ), ແນໃສ່ສ້າງເງື່ອນໄຂສະດວກໃຫ້ແກ່ບັນດາກະຊວງ/ຂະແໜງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງານ/ໂຄງການ ໄດ້ຢ່າງຄ່ອງຕົວ, ນຳໃຊ້ທຶນຮອນຢ່າງປະຢັດ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນ, ຮັບປະກັນການນຳເຂົ້າ ມີຄວາມໂປ່ງໃສ ແລະ ກວດສອບໄດ້.
2. ນະໂຍບາຍພາສີ-ອາກອນ
ການປະຕິບັດນະໂຍບາຍ ແລະ ພັນທະພາສີ-ອາກອນ ສຳລັບການນຳເຂົ້າວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຕ່າງໆ ຂອງແຜນງານ/ໂຄງການ ຕ້ອງດຳເນີນຕາມການຕົກລົງໃນສັນຍາ, ສັນຍາສະໜອງທຶນ ຫຼື ໜັງສືແລກປ່ຽນທີ່ລັດຖະບານ ໄດ້ອະນຸຍາດໃຫ້ເຊັນກັບຜູ້ໃຫ້ທຶນຄື:
(ກ) ໃນກໍລະນີສັນຍາຮ່ວມມື, ສັນຍາສະໜອງທຶນ ຫຼື ໜັງສືແລກປ່ຽນ ກຳນົດໃຫ້ຍົກເວັ້ນພາສີ-ອາກອນ ແລະ ຄ່າທຳນຽມຕ່າງໆ ແມ່ນໃຫ້ປະຕິບັດການຍົກເວັ້ນຕາມພັນທະດັ່ງກ່າວ.
(ຂ) ໃນກໍລະນີສັນຍາຮ່ວມມື, ສັນຍາສະໜອງທຶນ ຫຼື ໜັງສືແລກປ່ຽນ ບໍ່ໄດ້ກຳນົດການຍົກເວັ້ນ ແມ່ນໃຫ້ປະຕິບັດພັນທະພາສີ-ອາກອນ ແລະ ຄ່າທຳນຽມຕ່າງໆ.
3. ການຮັບຮອງແຜນນຳເຂົ້າ
(ກ) ພາກສ່ວນຮັບຜິດຊອບແຜນງານ/ໂຄງການ ມີໜ້າທີ່ສ້າງແຜນການນຳເຂົ້າ (Master List) ວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຕ່າງໆ ບົນພື້ນຖານການອອກແບບ, ການຄິດໄລ່ ໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບລະບຽບການ ທີ່ອົງການກ່ຽວຂ້ອງຮັບຮອງ, ຮັບປະກັນຫຼັກການປະຢັດ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນ ເຊັ່ນ: ອີງຕາມມາດຕາ 8 ຂອງດຳລັດສະບັບເລກທີ 78/ລບ, ລົງວັນທີ 10 ມີນາ 2015: ຫ້າມໃຊ້ງົບປະມານຂອງລັດ, ວິສາຫະກິດຂອງລັດ ແລະ ເງິນຊ່ວຍເຫຼືອທາງການເພື່ອການພັດທະນາ ເພື່ອຊື້ພາຫະນະ ທີ່ຫຼູຫຼາ ແລະ ມີລາຄາສູງເກີນ ສີ່ຮ້ອຍລ້ານກີບ ຮັບໃຊ້ບໍລິຫານລວມ ແລະ ຮັບໃຊ້ພະນັກງານຕຳແໜ່ງບໍລິຫານ;
(ຂ) ໃນແຜນການນຳເຂົ້າ ຕ້ອງລະບຸຈະແຈ້ງປະເພດ, ໝວດສິນຄ້າ, ຮູບແບບການນຳເຂົ້າ (ຊົ່ວຄາວ ຫຼື ຖາວອນ), ອາຍຸການນຳໃຊ້ຂອງແຜນການນຳເຂົ້າ, ນະໂຍບາຍພາສີ-ອາກອນ ແລະ ຄ່າທຳນຽມຕ່າງໆ (ຍົກເວັ້ນ ຫຼື ບໍ່ຍົກເວັ້ນ);
(ຄ) ຂັ້ນຕອນຮັບຮອງແຜນການນຳເຂົ້າ ມາຮັບໃຊ້ແຜນງານ/ໂຄງການ ທີ່ມີການກໍ່ສ້າງ-ສ້ອມແປງຂະໜາດໃຫຍ່ ມີດັ່ງນີ້:
+ ໂຄງການກໍ່ສ້າງ-ສ້ອງແປງ ຂົວ, ທາງ, ທາງນ້ຳ, ທາງທໍ່, ທາງລົດໄຟ, ສະໜາມບິນ, ຕະຝັ່ງເຈື່ອນ, ນ້ຳປະປາ ແລະ ອາຄານສຳນັກງານ ແມ່ນໃຫ້ສະເໜີເຖິງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ພິຈາລະນາກວດກາການປະຕິບັດມາດຕະຖານທາງດ້ານເຕັກນິກ ແລະ ຮັບຮອງແຜນດັ່ງກ່າວ;
+ ໂຄງການກໍ່ສ້າງ-ສ້ອງແປງ ໂຮງານຜະລິດໄຟຟ້າ (ພະລັງງານນ້ຳ, ພະລັງງານຄວາມຮ້ອນ, ພະລັງງານແສງຕາເວັນ, ພະລັງງານຊີວະມວນ ແລະ ພະລັງງານລົມ), ສະຖານີ ແລະ ສາຍສົ່ງໄຟຟ້າ ແມ່ນໃຫ້ສະເໜີເຖິງກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ພິຈາລະນາກວດກາການປະຕິບັດມາດຕະຖານທາງດ້ານເຕັກນິກ ແລະ ຮັບຮອງແຜນດັ່ງກ່າວ;
+ ແຜນງານ/ໂຄງການກໍ່ສ້າງ-ສ້ອມແປງຊົນລະປະທານ, ອ່າງເກັບນ້ຳ ແລະ ຄູກັ້ນນ້ຳ ແມ່ນໃຫ້ສະເໜີເຖິງ ກະຊວງກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້ ພິຈາລະນາກວດກາການປະຕິບັດມາດຕະຖານທາງດ້ານເຕັກນິກ ແລະ ຮັບຮອງແຜນດັ່ງກ່າວ;
(ງ) ການສະເໜີຂໍນຳເຂົ້າວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຕ່າງໆສຳລັບແຜນງານ/ໂຄງການ ທີ່ບໍ່ນອນໃນຂໍ້ (ຄ) ຂ້າງເທິງນີ້ມີຄື: ໂຄງການຂະໜາດນ້ອຍ, ບາງກິດຈະກຳທີ່ສຳຄັນຂອງໜ່ວຍງານລັດ ມີການນຳເຂົ້າບໍ່ຫຼາຍ (ຫຼື ນຳເຂົ້າເທື່ອດຽວ) ທີ່ໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫຼືອຈາກຕ່າງປະເທດເຊັ່ນ ຈາກລັດຖະບານຕ່າງປະເທດ, ສະຖາບັນການເງິນສາກົນ, ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ (ລວມທັງອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນທີ່ບໍ່ຂຶ້ນກັບລັດຖະບານ (NGOs) ແລະ ອົງການທີ່ບໍ່ຫວັງຜົນກ່ຳໄລຕ່າງໆ), ມູນນິທິ, ນິຕິບຸກຄົນ, ບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ແລະ ນິຕິບຸກຄົນຊ່ວຍເຫຼືອສັງຄົມທີ່ລັດຖະບານຮັບຮອງ, ແມ່ນໃຫ້ປະຕິບັດດັ່ງນີ້:
+ ກະຊວງ/ຂະແໜງການ ຫຼື ທ້ອງຖິ່ນ ທີ່ໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫຼືອ ຢັ້ງຢືນຄວາມຖືກຕ້ອງ ແລະ ສອດຄ່ອງຕາມເປົ້າໝາຍຂອງແຜນງານ/ໂຄງການ/ກິດຈະກຳ ໃນແຕ່ລະການສະເໜີນຳເຂົ້າ, ສົ່ງເຖິງກະຊວງການເງິນ ເພື່ອພິຈາລະນາອະນຸມັດຕາມລະບຽບການ;
+ ໂຄງການທີ່ໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫຼືອລ້າ ຈາກອົງການຈັດຕັ້ງທີ່ບໍ່ສັງກັດລັດຖະບານ (NGOs), ບຸກຄົນ, ນິຕິບຸກຄົນ, ມູນນິທິຕ່າງໆ ແມ່ນໃຫ້ກະຊວງ/ຂະແໜງການ ຫຼື ທ້ອງຖິ່ນ ທີ່ເປັນເຈົ້າຂອງໂຄງການ ສະເໜີເຖິງກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ເພື່ອພິຈາລະນາອະນຸມັດຕາມລະບຽບການ.
(ຈ) ການສະເໜີຂໍນຳເຂົ້າວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຕ່າງໆ ຕິດພັນກັບຊ່ຽວຊານ ທີ່ເຊັນສັນຍາວ່າຈ້າງກັບແຜນງານ/ໂຄງການ ເພື່ອມາຮັບໃຊ້ສ່ວນຕົວ ແມ່ນຈະບໍ່ໄດ້ຮັບການຍົກເວັ້ນພາສີ-ອາກອນ ແລະ ຄ່ທຳນຽມຕ່າງໆ.
(ສ) ຫາກມີກໍລະນີສຸກເສີນ ຫຼື ມີການປ່ຽນແປງແຜນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງານ/ໂຄງການ ແລະ ມີຄວາມຈຳເປັນດັດແກ້ແຜນການນຳເຂົ້າ ແມ່ນໃຫ້ດຳເນີນຂັ້ນຕອນຂໍການຮັບຮອງຄືນໃໝ່.
4. ຂັ້ນຕອນການພິຈາລະນາການປະຕິບັດນະໂຍບາຍພາສີ-ອາກອນ
(ກ) ພາຍຫຼັງແຜນນຳເຂົ້າໄດ້ຖືກຮັບຮອງແລ້ວ; ໃຫ້ພາກສ່ວນຮັບຜິດຊອບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງານ/ໂຄງການ ສົ່ງແຜນດັ່ງກ່າວໃຫ້ກະຊວງການເງິນ ເພື່ອອອກກຂໍ້ຕົກລົງ ນຳໃຊ້ເປັນບ່ອນອີງໃຫ້ແກ່ການປະຕິບັດນະໂຍບາຍພາສີ-ອາກອນ ແລະ ຄ່າທຳນຽມຕ່າງໆ.
(ຂ) ເອກະສານປະກອບສຳລັບການພິຈາລະນາ ມີດັ່ງນີ້:
+ ໜັງສືສະເໜີຂອງພາກສ່ວນຮັບຜິດຊອບການຈັດຕັ້ງແຜນງານ/ໂຄງການ ເຊັນໂດຍຜູ້ສັ່ງການ (ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ, ເຈົ້າແຂວງ, ເຈົ້າຄອງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ) ເຖິງທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ;
+ ສັນຍາຮ່ວມມື/ສັນຍາສະໜອງທຶນ/ໜັງສືແລກປ່ຽນ (ປະກອບມາໃນຄັ້ງທຳອິດ);
+ ແຜນງານຈັດຊື້-ຈັດຈ້າງປະຈຳປີຂອງແຜນງານ/ໂຄງການທີ່ຜູ້ໃຫ້ທຶນໄດ້ຮັບຮູ້;
+ ສັນຍາຊື້-ຂາຍ ລະຫວ່າງເຈົ້າຂອງໂຄງການກັບຜູ້ສະໜອງສິນຄ້າ;
+ ໃບແຈ້ງລາຄາສິນຄ້າ (invoice);
+ ໃບຢັ້ງຢືນການອະນຸຍາດນຳເຂົ້າສຳລັບສິນຄ້າ ຫຼື ອຸປະກອນທີ່ຂຶ້ນກັບການຄຸ້ມຄອງຂອງຂະແໜງການ ເຊັ່ນ ນ້ຳມັນເຊື້່ອໄຟ, ເຫຼັກເສັ້ນ, ຊີມັງ, ພາຫະນະຕ່າງໆ, ສານເຄມີ, ເຄື່ອງມື ຫຼື ອຸປະກອນການແພດ, ເຄື່ອງຫ້ອງວິໄຈ, ເຄື່ອງສາຍແສງ, ແນວພັນພືດ, ສັດ ແລະ ອຸປະກອນເຕັກນິກຕ່າງໆ ຕາມແຕ່ລະປະເພດຂອງສິນຄ້າ ທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ໃນລະບຽບການກ່ຽວຂ້ອງ.
5. ຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງບັນດາກົມພາຍໃນກະຊວງການເງິນ ແລະ ພາກສ່ວນຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງານ/ໂຄງການ.
1) ກົມການເງິນຕ່າງປະເທດ ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບດັ່ງນີ້:
+ ສັງລວມລາຍງານ ຕໍ່ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ ເພື່ອພິຈາລະນາອອກຂໍ້ຕົກລົງ ກ່ຽວກັບແຜນນຳເຂົ້າ ໃຫ້ສາມາດນຳໃຊ້ເປັນບ່ອນອີງ ສຳລັບການປະຕິບັດນະໂຍບາຍພາສີ-ອາກອນ ແລະ ຄ່າທຳນຽມຕ່າງໆ;
+ ກວດກາຄວາມຖືກຕ້ອງຂອງເອກະສານ ແລ້ວນຳສົ່ງໃຫ້ກົມພາສີ ພິຈາລະນາໃນການນຳເຂົ້າຕົວຈິງ;
+ ປະສານສົມທົບກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ເພື່ອຮັບປະກັນໃນການສະເໜີແຜນນຳເຂົ້າ ສອດຄ່ອງກັບເປົ້າໝາຍຂອງແຜນງານ/ໂຄງການ.
2) ກົມພາສີ ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບ ດັ່ງນີ້:
+ ດຳເນີນການກວດກາ, ຕິດຕາມການນຳເຂົ້າວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຕ່າງໆ ທີ່ມາຮັບໃຊ້ແຜນງານ/ໂຄງການ ເພື່ອຮັບປະກັນຄວາມຮັດກຸມ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບແຜນການນຳເຂົ້າ;
+ ປະສານສົມທົບກັບກົມການເງິນຕ່າງປະເທດ ແລະ ແຜນງານ/ໂຄງການ ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ການນຳເຂົ້າວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຕ່າງໆ ດ້ວຍຮູບການນຳເຂົ້າຖາວອນ ຫຼື ຊົ່ວຄາວ ໄດ້ຖືກນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນເປົ້າໝາຍແຜນງານ/ໂຄງການ. ຖ້າຫາກມີການສວຍໃຊ້ເຊັ່ນ: ນຳໄປຈຳໜ່າຍພາຍໃນປະເທດ, ນຳເຂົ້າເກີນແຜນຄວາມຕ້ອງການ ຫຼື ເກີນມູນຄ່າສັນຍາ ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບປະນຸຍາດ, ຕ້ອງໄດ້ປະສານສົມທົບກັບຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ເພື່ອພິຈາລະນາການປະຕິບັດມາດຕະການຕາມລະບຽບກົດໝາຍ;
+ ສະຫຼຸບ ແລະ ລາຍງານການນຳເຂົ້າວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຕ່າງໆ ທີ່ມາຮັບໃຊ້ແຜນງານ/ໂຄງການ ແຕ່ລະໄຕມາດ ໃຫ້ຄະນະນຳກະຊວງການເງິນຮັບຊາບ ແລະ ສຳເນົາສົ່ງກົມການເງິນຕ່າງປະເທດ, ກະຊວງການເງິນ ແລະ ກົມຮ່ວມມືສາກົນ, ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ.
3) ພາກສ່ວນຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງານ/ໂຄງການ ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບ ດັ່ງນີ້:
+ ກະກຽມແຜນນຳເຂົ້າ ໂດຍຄຳນຶງເຖິງການປະຕິບັດນະໂຍບາຍພາສີ-ອາກອນ ທີ່ກຳນົດໄວ້ໃນຄຳແນະນຳສະບັບນີ້, ປະກອບເອກະສານ ທີ່ຈຳເປັນຕ່າງໆ ດັ່ງທີ່ລະບຸໄວ້ໃນຂໍ້ 4.(ຂ) ຂ້າງເທິງນີ້;
+ ຄຸ້ມຄອງຕິດຕາມການນຳໃຊ້ວັດຖຸ, ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຕ່າງໆ ໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບເປົ້າໝາຍຂອງແຜນງານ/ໂຄງການ;
+ ສະຫຼຸບ ແລະ ລາຍງານຄວາມຄືບໜ້າການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນນຳເຂົ້າ ແລະ ການນຳໃຊ້ຊັບສົມບັດຂອງແຜນງານ/ໂຄງການ ສົ່ງໃຫ້ກົມການເງິນຕ່າງປະເທດ ແລະ ກົມຄຸ້ມຄອງຊັບສິນຂອງລັດ, ກະຊວງການເງິນ ໃນແຕ່ລະໄຕມາດ ເພື່ອເປັນບ່ອນອີງໃນການຕິດຕາມ.
6. ວິທີການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ
(ກ) ມອບໃຫ້ກົມການເງິນຕ່າງປະເທດ, ກົມພາສີ ແລະ ກົມສ່ວຍສາອາກອນ ຈັດຕັ້ງເຜີຍແຜ່ຄຳແນະນຳສະບັບນີ້ ໃຫ້ພາກສ່ວນຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງານ/ໂຄງການ ແລະ ທຸກພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໄດ້ຮັບຊາບ ເພື່ອພ້ອມກັນຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງເຂັ້ມງວດ;
(ຂ) ຄຳແນະນຳສະບັບນີ້ມີຜົນນຳໃຊ້ນັບແຕ່ມື້ລົງລາຍເຊັນເປັນຕົ້ນໄປ.
(ເຊັນແທນ) ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ
(ເຊັນ ແລະ ປະທັບກາ)
ບຸນໂຈມ ອຸບົນປະເສີດ
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.