ສປປ ລາວ ສົ່ງອອກສິນຄ້າພາຍໃຕ້ສິດທິພິເສດທາງການຄ້າມີທັງໝົດ 37 ປະເທດຄື: ໄທ, ສສ ຫວຽດນາມ, ຢີ່ປຸ່ນ, ເຢຍລະມັນ, ສປ ຈີນ, ສະວີເດັນ, ອັງກິດ, ປ໋ອກຕຸຍການ, ອີຕາລີ, ກຳປູເຈຍ, ໂປໂລ້ຍ, ອິນເດຍ, ແບນຊິກ, ຝຣັ່ງ, ໂຮນລັງ, ມາເລເຊຍ, ຟີລິບປິນ, ແອັກລັງ, ໂອຕຣິສ, ສ.ເກົາຫຼີ, ແອັສປາຍ, ຕວກກີ, ສ.ອາເມລິກາ, ອົດສະຕາລີ, ອິນໂດເນເຊຍ, ເກຼັກ, ເອັສໂຕເນີຍ, ການາດາ, ມຽນມາ, ໂກຣເອເຊຍ, ລັດເຊຍ, ສະໂລເວເນຍ, ສິງກະໂປ, ນ໋ອກແວ, ສະວິດເຊີແລນ, ເດັນມາກ, ແລະ ນິວຊີແລນ.
ປີ 2017, ມູນຄ່າການສົ່ງອອກສິນຄ້າພາຍໃຕ້ສິດທິພິເສດທາງການລວມທັງໝົດ 1,39 ຕື້ ໂດລາສະຫະລັດ ກວມເອົາ 28,50% ຂອງມູນຄ່າການສົ່ງອອກທັງໝົດຂອງ ສປປ ລາວ ທີ່ມີມູນຄ່າປະມານ 4,88 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ.
ໃນນັ້ນ, ປະເທດທີ່ ສປປ ລາວ ມີການສົ່ງອອກໄປຫຼາຍກວ່າໝູ່ແມ່ນ ໄທ, ສສ ຫວຽດນາມ ແລະ ຢີ່ປຸ່ນ, ຊຶ່ງມີມູນຄ່າການສົ່ງອອກສູງເຖິງ 567,90 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ, 270,54 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ ແລະ 108,20 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ ຕາມລຳດັບ. ໃນນັ້ນ, ສິນຄ້າທີ່ມີການສົ່ງອອກຫຼາຍກວ່າໝູ່ ສາມອັນດັບຕົ້ນແມ່ນ ສິນຄ້າທີ່ນອນໃນກຸ່ມອຸດສາຫະກໍາ ມີມູນຄ່າການສົ່ງອອກຫຼາຍທີ່ສຸດສູງບັນລຸ 660,65 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ, ຮອງລົງມາແມ່ນ ສິນຄ້າໃນກຸ່ມພືດກະສິກໍາ ມູນຄ່າປະມານ 485,00 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ, ແລະ ຜະລິດຕະພັນແຮ່ທາດ ມູນຄ່າປະມານ 154,25 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ.
ໃນປີ 2017 ການສົ່ງອອກພາຍໃຕ້ FTA ແມ່ນມີມູນຄ່າສູງກວ່າພາຍໃຕ້ GSP ເຖິງ 992,40ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ ຫຼື ກວມ 60% ຂອງມູນຄ່າການສົ່ງອອກທັງໝົດພາຍໃຕ້ສິດທິພິເສດທາງການຄ້າ. ແບບຟອມທີ່ມີການນຳໃຊ້ຫຼາຍກວ່າໝູ່ພາຍໃຕ້ FTA ແມ່ນ ຟອມ D ມີມູນຄ່າປະມານ 701,44 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ, ຮອງລົງມາແມ່ນ ຟອມ S ມີມູນຄ່າປະມານ 150,69 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ, ແລະ ຟອມ E ມູນຄ່າປະມານ 74,86 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ. ສໍາລັບການສົ່ງອອກພາຍໃຕ້ GSP ມີມູນຄ່າປະມານ 398,26 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ, ແບບຟອມທີ່ນໍາໃຊ້ຫຼາຍກວ່າໝູ່ແມ່ນ ຟອມ AT ສໍາລັບຜະລິດຕະພັນເຄື່ອງນຸ່ງຫົ່ມໄປສະຫະພາບເອີຣົບ ມີມູນຄ່າປະມານ 240,04 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ, ຮອງລົງມາແມ່ນ ຟອມ A ສໍາລັບຜະລິດຕະພັນທົ່ວໄປ ມີມູນຄ່າປະມານ 154,80 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ, ແລະ ຟອມ CO-Korea 3,40 ລ້ານ ໂດລາສະຫະລັດ.
ສາຍເຫດທີ່ມູນຄ່າສົ່ງອອກພາຍໃຕ້ FTA ເຊິ່ງກວມເອົາ 60% ຂອງມູນຄ່າການສົ່ງອອກທັງໝົດພາຍໃຕ້ສິດທິພິເສດທາງດ້ານການຄ້າ ເນື່ອງຈາກວ່າ ການສົ່ງອອກສິນຄ້າສ່ວນຫຼາຍແມ່ນສິນຄ້າກະສິກໍາ ແລະ ເຄື່ອງປ່າຂອງດົງ ໃນຮູບລັກສະນະວັດຖຸດິບ (ຍັງບໍ່ໄດ້ຜ່ານການປຸງແຕ່ງ) ເຊິ່ງສາມາດສັງເກດໄດ້ວ່າ ຜູ້ປະກອບການຂອງ ສປປ ລາວ ສ່ວນໃຫຍ່ເປັນວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ. ສະນັ້ນ, ຈຶ່ງເຫັນໄດ້ວ່າ ການແປຮູບຈາກວັດຖຸດິບມາເປັນສິນຄ້າສຳເລັດຮູບຍັງບໍ່ທັນສາມາດປະຕິບັດໄດ້ຕາມແນວທາງຂອງພັກ-ລັດໃນການສົ່ງເສີມການຜະລິດຫັນເປັນອຸດສາຫະກໍາທີ່ທັນສະໄໝ ແລະ ສ້າງມູນຄ່າເພີ່ມໃຫ້ແກ່ຜະລິດຕະພັນລາວໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ.
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.