ສາທາລະນະລັດ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນລາວ
ສັນຕິພາບ ເອກະລາດ ປະຊາທິປະໄຕ ເອກະພາບ ວັດທະນະຖາວອນ
ກະຊວງໄປສະນີ, ໂທລະຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການສື່ສານ
ກົມຄື້ນຄວາມຖີ່ ເລກທີ 0759/ກຄຖ
ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ວັນທີ 02 ກໍລະກົດ 2019
ບົດແນະນຳ
ວ່າດ້ວຍການຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ ສຳລັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ສຳລັບພະແນກ ປທສ ແຂວງ/ນະຄອນຫຼວງ
- ອີງຕາມກົດໝາຍວ່າດ້ວຍຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ ສະບັບເລກທີ 17/ສພຊ, ລົງວັນທີ 05 ພຶດສະພາ 2017;
- ອີງຕາມ ລັດຖະບັນຍັດຂອງປະທານປະເທດແຫ່ງ ສປປ ລາວ ວ່າດ້ວຍຄ່າທຳນຽມ ແລະ ຄ່າບໍລິການ ສະບັບເລກທີ 003/ປປທ ລົງວັນທີ 26 ທັນວາ 2012;
- ອີງຕາມ ຂໍ້ຕົກລົງຂອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ໄປສະນີໂທລະຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການສື່ສານວ່າດ້ວຍການຈັດຕັ້ງ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວຂອງກົມຄື້ນຄວາມຖີ່ ສະບັບເລກທີ 1683/ປທສ, ລົງວັນທີ 05 ເມສາ 2017;
- ອີງຕາມ ບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ ລະຫວ່າງກົມຄື້ນຄວາມຖີ່ ແລະ ກົມການບິນພົນລະເຮືອນ, ລົງວັນທີ 05 ເມສາ 2019.
ຫົວໜ້າກົມຄື້ນຄວາມຖີ່ ອອກບົດແນະນຳ:
- ພາກສະເໜີ
- ຈຸດປະສົງ
ບົດແນະນຳສະບັບນີ້ຫຼັກການກຳນົດລະບຽບການ ແລະ ມາດຕະການ ກ່ຽວກັບ ການຄຸ້ມຄອງການນຳໃຊ້ ແລະ ຂັ້ນຕອນການອອກໃບຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ສຳລັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ ເພື່ອໃຫ້ມີຄວາມເປັນເອກະພາບກັນໃນທົ່ວປະເທດ, ແນໃສ່ເພື່ອຮັບປະກັນຄວາມໝັ້ນຄົງ, ຄວາມປອດໄພຂອງຊາດ ແລະ ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍຂອງສັງຄົມ ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຊາດ.
- ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ
ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ ແມ່ນອຸປະກອນຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ ທີ່ບິນເທິງອາກາດ ແລະ ບໍ່ມີຄົນຂັບ ໂດຍມີຜູ້ຄວບຄຸມດ້ວຍລະບົບຄວບຄຸມການບິນຢູ່ພາຍນອກເຄື່ອງບິນ ຊຶ່ງສະຫະພາບໂທລະຄົມມະນາຄົມ (ITU) ເອີ້ນວ່າ Unmanned Aircraft System (UAS) ຫຼື ທົ່ວໄປເອີ້ນວ່າ ໂດຣນ (Drone).
- ຄວາມຈຳເປັນທີ່ຕ້ອງຄຸ້ມຄອງ Drone
ເນື່ອງຈາກວ່າ ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ແມ່ນຕ້ອງອາໄສຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ ໃນການຄວບຄຸມການບິນ ລວມໄປເຖິງການຮັບ-ສົ່ງສັນຍານ, ຂໍ້ມູນຂ່າວສານ, ຕົວໜັງສື, ສຽງ ແລະ ຮູບພາບ, ຊຶ່ງຖ້າຫາກນຳໃຊ້ຊະຊາຍ ແລະ ບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດແລ້ວ ອາດກໍ່ໃຫ້ເກີດຄື້ນຄວາມຖີ່ລົບກວນ ຫຼື ອາດໃຊ້ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ໃນການຂົນສົ່ງອາວຸດ, ສານພິດ, ຢາເສບຕິດ, ວັດຖຸໄວໄຟ ແລະ ວັດຖຸອັນຕະລາຍອື່ນໆ ທີ່ກໍ່ໃຫ້ເກີດອັນຕະລາຍຕໍ່ຊີວິດ, ຊັບສິນ, ຄວາມສະຫງົບສຸກ ຫຼື ສິດສ່ວນບຸກຄົນ ຂອງຄົນອື່ນ ແລະ ປະເທດຊາດ. ສະນັ້ນ, ຈຶ່ງຕ້ອງມີການຄຸ້ມຄອງເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ເກີດບັນຫາດັ່ງກ່າວ.
- ການອະທິບາຍຄຳສັບ
ຄຳສັບທີ່ໃຊ້ໃນບົດແນະນຳສະບັບນີ້ ມີຄວາມໝາຍດັ່ງນີ້:
- ເອກະສານຂໍ້ມູນເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Technical Specification) ໝາຍເຖິງເອກະສານທີ່ຕ້ອງປະກອບຂໍ້ມູນທາງດ້ານເຕັກນິກຂອງເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ ທີ່ຈະເອົານຳມາໃຊ້ເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ຍີ່ຫໍ້, ລຸ້ນ, ໝາຍເລກປະຈຳເຄື່ອງ, ນ້ຳໜັກ, ກຳລັງສົ່ງ, ຄື່ນຄວາມຖີ່ນຳໃຊ້, ອຸປະກອນທີ່ຕິດຕັ້ງມາກັບເຄື່ອງບິນ ແລະ ອື່ນໆ.
- ໝາຍເລກປະຈຳເຄື່ອງ (Serial No.) ໝາຍເຖິງໝາຍເລກທີ່ຕິດມານຳເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ຫຼື ອາດຈະຢູ່ນຳ Bettery.
- ນ້ຳໜັກ (weight-including battery and propellers) ໝາຍເຖິງນ້ຳໜັກທັງໝົດຂອງເຄື່ອງບິນ ທີ່ປະກອບດ້ວຍ Bettery ແລະ ນ້ຳໜັກໃບພັດ.
- ອຸປະກອນທີ່ຕິດຕັ້ງມາພ້ອມກັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Equipment list) ໝາຍເຖິງອຸປະກອນທີ່ໄດ້ແກ່ Flytrex, FPV system, Cases, Bettery, Charging system, ອຸປະກອນວິທະຍຸ, ອຸປະກອນຄວບຄຸມ, ກ້ອງຖ່າຍຮູບ, ເຄື່ອງບັນທຶກວີດີໂອຕ່າງໆ ແລະ ອື່ນໆ.
- ຄວາມແຮງໃນການຮັບ-ສົ່ງຄື້ນຄວາມຖີ່ (mW) ໝາຍເຖິງຄວາມແຮງໃນການຮັບ-ສົ່ງສັນຍານຄື້ນຄວາມຖີ່ ຈາກຣີໂມດຄວບຄຸມໄປຫາເຄື່ອງບິນ ແລະ ຈາກເຄື່ອງບິນຫາຣີໂມດຄວບຄຸມ ສາມາດເບິ່ງນຳຟອມເຕັກນິກເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Technical specification).
- ຄື້ນຄວາມຖີ່ ຂອງອຸປະກອນວິທະຍຸສື່ສານທີ່ໃຊ້ໃນການຄວບຄຸມອຸປະກອນ (MHz) ໝາຍເຖິງຄື້ນຄວາມຖີ່ທີ່ນຳໃຊ້ເພື່ອການຄວບຄຸມການຮັບ-ສົ່ງຂໍ້ມູນຂອງເຄື່ອງບິນ ສາມາດເບິ່ງນຳເອກະສານຂໍ້ມູນດ້ານເຕັກນິກ ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Technical specification).
- ການນຳໃຊ້ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ແລະ ຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ
- ການນຳເຂົ້າ ແລະ ການຄຸ້ມຄອງມາດຕະຖານຄວາມປອດໄພການບິນ
ບຸກຄົນ, ນິຕິບຸກຄົນ ຫຼື ການຈັດຕັ້ງທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ທີ່ຕ້ອງການນຳເຂົ້າ ແລະ ຂໍອະນຸຍາດຂຶ້ນບິນເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ທີ່ມີນໍ້າໜັກເກີນ 200 ກຣາມ ຕ້ອງຂໍອະນຸຍາດນຳກົມການບິນພົນລະເຮືອນ, ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແຕ່ຕ້ອງໄດ້ຮັບໃບຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ສຳລັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ ຈາກ ຂະແໜງການ ໄປສະນີ, ໂທລະຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການສື່ສານ ເສຍກ່ອນ.
- ການອອກໃບຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ສຳລັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone)
ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບທີ່ມີນ້ຳໜັກເກີນ 200 ກຣາມ ຕ້ອງນຳໃຊ້ຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ ແລະ ຄວາມແຮງຂອງກຳລັງສົ່ງ ດັ່ງຕາຕະລາງລຸ່ມນີ້:
ລຳດັບ |
ຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ (MHz) |
ຄວາມແຮງຂອງກຳລັງສົ່ງສູງສຸດ mW (E.I.R.P) |
1 |
2400 – 2500 |
100 |
2 |
5725 – 5875 |
100 |
- ປະເພດເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone)
ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບໄດ້ແບ່ງອອກເປັນ 3 ປະເພດດັ່ງນີ້:
- ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບທີ່ມີນ້ຳໜັກບໍ່ເກີນ 200 ກຣາມ ຊຶ່ງໃຊ້ເປັນຂອງຫຼິ້ນທົ່ວໄປ;
- ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບທີ່ມີນ້ຳໜັກເກີນ 200 ກຣາມ ແຕ່ບໍ່ເກີນ 2 ກິໂລກຣາມ ທີ່ນຳໃຊ້ເພື່ອຖ່າຍຮູບພາບ, ວີດີໂອ, ຫຼິ້ນເປັນການບັນເທີງ, ກິລາ ແລະ ອື່ນໆ;
- ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບທີ່ມີນ້ຳໜັກເກີນ 2 ກິໂລກຣາມ ທີ່ນຳໃຊ້ໃນການລາຍງານສະພາບການຈາລະຈອນ, ການຖ່າຍຮູບເງົາ, ຖ່າຍທອດລາຍການໂທລະພາບ ແລະ ອື່ນໆ.
- ການຍື່ນຄຳຮ້ອງຂໍໃບຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່
ບຸກຄົນ, ນິຕິບຸກຄົນ ຫຼື ການຈັດຕັ້ງທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ທີ່ມີຈຸດປະສົງນຳໃຊ້ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ ຕ້ອງຍື່ນຄຳຮ້ອງຕໍ່ ພະແນກ ໄປສະນີ, ໂທລະຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການສື່ສານ ນະຄອນຫຼວງ, ແຂວງ ເພື່ອຂໍໃບຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່.
ເອກະສານປະກອບມີດັ່ງນີ້:
- ໃບສະເໜີ ຕາມແບບພິມຂອງກົມຄື້ນຄວາມຖີ່ (ເອກະສານຄັດຕິດ 3);
- ສຳເນົາບັດປະຈຳຕົວ;
- ສຳເນົາໜັງສືຜ່ານແດນ (ສຳລັບຄົນຕ່າງປະເທດ);
- ສຳເນົາທະບຽນວິສາຫະກິດ ແລະ ໃບອະນຸຍາດດຳເນີນທຸລະກິດ (ສຳລັບບໍລິສັດ/ລັດວິສາຫະກິດ);
- ເອກະສານຂໍ້ມູນເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Technical specification).
- ເອກະສານຂໍ້ມູນເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Technical specification)
ເອກະສານຂໍ້ມູນເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ທີ່ຕ້ອງປະກອບເພື່ອຍື່ນຂໍໃບຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ສຳລັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ຕ້ອງປະກອບດ້ວຍຂໍ້ມູນ ດັ່ງນີ້:
- ຍີ່ຫໍ້ (Aircraft Brand) ແລະ ລຸ້ນ (Model) ຕົວຢ່າງ:
- ໝາຍເລກປະຈຳເຄື່ອງ (Serial No.) ໃຫ້ເບິ່ງນຳຕົວເຄື່ອງ Drone
- ນ້ຳໜັກ (weight-including battery and propellers)
- ອຸປະກອນຕິດຕັ້ງມາພ້ອມກັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Equipment list)
- ຄວາມແຮງໃນການຮັບຊສົ່ງຄື້ນຄວາມຖີ່ (mW)
- ຄື້ນຄວາມຖີ່ ຂອງອຸປະກອນວິທະຍຸທີ່ໃຊ້ໃນການຄວບຄຸມ (MHz)
- ການອອກໃບຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ສຳລັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone)
ໃນການອອກໃບຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ສຳລັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ພະແນກ ໄປສະນີ, ໂທລະຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການສື່ສານ ນະຄອນຫຼວງ, ແຂວງ ຕ້ອງໃຊ້ໂຄງຮ່າງແບບພິມ ຂອງກົມຄື້ນຄວາມຖີ່.
- ຄ່າທຳນຽມອອກໃບຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ ແລະ ຄ່ານຳໃຊ້ຄື້ນຄວາມຖີ່
- ຄ່າທຳນຽມ ແລະ ຄ່າບໍລິການ ການຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່
ຄ່າທຳນຽມການຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ Drone ແມ່ນອີງໃສ່ລັດຖະບັນຍັດຂອງປະທານປະເທດແຫ່ງ ສປປ ລາວ ວ່າດ້ວຍຄ່າທຳນຽມ ແລະ ຄ່າບໍລິການ ສະບັບເລກທີ 003/ປປທ, ລົງວັນທີ 26 ທັນວາ 2012 ໃນມາດຕາ 28 ຂໍ້ 1 ຄ່າທຳນຽມອອກໃບອະນຸຍາດ ດ້ານໂທລະຄົມມະນາຄົມ ລຳດັບທີ 9 ຂອງຂໍ້ ກ ການໃຫ້ກວດສອບ ແລະ ຮັບຮອງມາດຕະຖານເຕັກນິກອຸປະກອນແມ່ນມີອັດຕາຄ່າທຳນຽມ 50,000 ກີບ.
ຄ່າບໍລິການໃນການຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ Drone ແມ່ນອີງໃສ່ລັດຖະບັນຍັດປະທານປະເທດແຫ່ງ ສປປ ລາວ ວ່າດ້ວຍຄ່າທຳນຽມ ແລະ ຄ່າບໍລິການ ສະບັບເລກທີ 003/ປປທ, ລົງວັນທີ 26 ທັນວາ 2012 ໃນມາດຕາ 29 ຂໍ້ 2.1 ຄ່າບໍລິການວິຊາການດ້ານໂທລະຄົມມະນາຄົມລຳດັບທີ 9 ຂອງຂໍ້ ກ ການໃຫ້ກວດສອບ ແລະ ຮັບຮອງມາດຕະຖານເຕັກນິກອຸປະກອນໂທລະຄົມ ຕໍ່ຄັ້ງ ແມ່ນມີອັດຕາຄ່າທຳນຽມ 100,000 ກີບ.
ລ/ດ |
ເນື້ອໃນລະອຽດ |
ຈຳນວນ (ໃບ) |
ລວມ (ກີບ) |
1 |
ຄ່າທຳນຽມ ການໃຫ້ການກວດສອບ ແລະ ຮັບຮອງມາດຕະຖານເຕັກນິກອຸປະກອນ ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) |
01 |
50.000 |
2 |
ຄ່າບໍລິການດ້ານວິຊາການ ການໃຫ້ການກວດສອບ ແລະ ຮັບຮອງມາດຕະຖານເຕັກນິກອຸປະກອນ ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ຕໍ່ຄັ້ງ |
01 |
100.000 |
ລວມທັງໝົດ |
150.000 |
- ຄ່ານຳໃຊ້ຄື້ນຄວາມຖີ່
ການນຳໃຊ້ຄື້ນຄວາມຖີ່ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ແມ່ນບໍ່ມີຄ່ານຳໃຊ້ຄື້ນຄວາມຖີ່ ເພາະນຳໃຊ້ຄື້ນຄວາມຖີ່ 2400 - 2500 MHz ແລະ 5725 – 5875 MHz ເປັນຄື້ນຄວາມຖີ່ສື່ສານໄລຍະໃກ້ (ISM band).
- ຂໍ້ຫ້າມ
- ຂໍ້ຫ້າມທົ່ວໄປ
ຫ້າມບຸກຄົນ, ນິຕິບຸກຄົນ ແລະ ການຈັດຕັ້ງທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ມີພຶດຕິກຳ ດັ່ງນີ້:
- ນຳເຂົ້າ, ຜະລິດ ຕິດຕັ້ງ ແລະ ຈຳໜ່າຍ ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ ທີ່ມີນ້ຳໜັກເກີນ 200 ກຣາມ ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດ;
- ຂັດຂວາງການຕິດຕັ້ງອຸປະກອນຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ ແລະ ການປະຕິບັດວຽກງານຂອງເຈົ້າໜ້າທີ່ກວດກາຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ;
- ມີພຶດຕິກຳອື່ນທີ່ເປັນການລະເມີດກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການ.
- ຂໍ້ຫ້າມສຳລັບຜູ້ນຳໃຊ້ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບທີ່ມີນ້ຳໜັກເກີນ 200 ກຣາມ
ຫ້າມຜູ້ທີ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດນຳໃຊ້ຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ ມີພຶດຕິກຳ ດັ່ງນີ້:
- ນຳໃຊ້ເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບທີ່ມີນ້ຳໜັກເກີນ 200 ກຣາມ ທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມມາດຕະຖານເຕັກນິກ;
- ກະຈາຍຄື້ນຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານເກີນມາດຕະຖານຄວາມປອດໄພທີ່ກະຊວງໄປສະນີ, ໂທລະຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການສື່ສານກຳນົດໄວ້;
- ມີພຶດຕິກຳອື່ນທີ່ເປັນການລະເມີດກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການ.
- ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ
ມອບໃຫ້ພະແນກ ໄປສະນີ, ໂທລະຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການສື່ສານ ນະຄອນຫຼວງ, ແຂວງ ສົມທົບກັບຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການຄຸ້ມຄອງ Drone ຢ່າງເຂັ້ມງວດ.
- ການສະຫຼຸບລາຍງານ
ມອບໃຫ້ພະແນກ ໄປສະນີ, ໂທລະຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການສື່ສານ ນະຄອນຫຼວງ, ແຂວງ ຕ້ອງເກັບກຳຂໍ້ມູນການຢັ້ງຢືນຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານສຳລັບເຄື່ອງບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ຢ່າງລະອຽດ, ສະຫຼຸບ ແລະ ລາຍງານຕໍ່ກົມຄື້ນຄວາມຖີ່ ທຸກ 06 (ຫົກ) ເດືອນຢ່າງເປັນປົກກະຕິ.
ໝາຍເຫດ: ບົດແນະນຳສະບັບນີ້ ປ່ຽນແທນ ບົດແນະນຳວ່າດ້ວຍການນຳເຂົ້າ Drone ສະບັບເລກທີ 0308/ກຄຖ, ລົງວັນທີ 05 ມີນາ 2018.
ຊທ. ຫົວໜ້າກົມ
ຈະເລີນ ສີບຸນເຮືອງ
ສາທາລະນະລັດ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນລາວ
ສັນຕິພາບ ເອກະລາດ ປະຊາທິປະໄຕ ເອກະພາບ ວັດທະນະຖາວອນ
ບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ
ລະຫວ່າງ
ກົມການບິນພົນລະເຮືອນ - ກົມຄື້ນຄວາມຖີ່
ວ່າດ້ວຍການຄຸ້ມຄອງເຮືອບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Unmaned Aerial Vehicle/UAV)
ກົມການບິນພົນລະເຮືອນ (ກບພຮ) - ກົມຄື້ນຄວາມຖີ່ (ກຄຖ) ຕົກລົງ:
ມາດຕາ 1 ກບພຮ ແລະ ກຄຖ ຈະເພີ່ມທະວີການຮ່ວມມື ແລະ ການຄຸ້ມຄອງການນຳເຂົ້າ ແລະ ການປະຕິບັດການບິນຂອງເຮືອບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ (UAV) ໃຫ້ສອດຄ່ອງຕາມກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍ ການບິນພົນລະເຮືອນ ແລະ ກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ ແລະ ລະບຽບຄຸ້ມຄອງຄວາມປອດໄພການບິນພາກ 17 ວ່າດ້ວຍ ການຄຸ້ມຄອງເຮືອບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ ແລະ ມາດຕະຖານຂອງອົງການການບິນພົນລະເຮືອນສາກົນ (International Civil Aviation Organization/ICAO).
ມາດຕາ 2 ກບພຮ ຮັບຜິດຊອບໃນການຄຸ້ມຄອງມາດຕະຖານຄວາມປອດໄພການບິນ ດ້ວຍການອອກໃບຢັ້ງຢືນ:
- ການສ້າງຕັ້ງບໍລິສັດ (Air Operator Certification),
- ເຕັກນິກສົມສູບເຮືອບິນ (Certificate of Air Worthiness/CofA),
- ໃບຢັ້ງຢືນຂຶ້ນທະບຽນ (Certificate of Registration/CofR),
- ໃບອະນຸຍາດຜູ້ບັງຄັບ (Certificate of UAV Controller),
- ໃບອະນຸຍາດເຂດປະຕິບັດປະຕິບັດການບິນ (Operator & Activity Permit).
- ການສືບສວນສອບສວນອຸບັດຕິເຫດການບິນຂອງ UAV,
- ການປະເມີນມາດຕະຖານຄວາມປອດໄພໃນການປະຕິບັດການບິນ (Safty Asessment),
- ການຄຸ້ມຄອງນ່ານຟ້າ (Air Space Management).
ມາດຕາ 3 ກຄຖ ຮັບຜິດຊອບໃນການຄຸ້ມຄອງຄື້ນຄວາມຖີ່ທີ່ນຳໃຊ້ສຳລັບບັງຄັບເຮືອບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ ໂດຍອີງຕາມກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍຄື້ນຄວາມຖີ່ ແລະ ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍການນຳໃຊ້ເຮືອບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ, ສະບັບເລກທີ 3374/ປທສ, ລົງວັນທີ 14 ພະຈິກ 2017.
ມາດຕາ 4 ກບພຮ ແລະ ກຄຖ ຈະປະສານສົມທົບ, ຮ່ວມມື, ຈັດຝຶກອົບຮົມ ແລະ ສຳມະນາຮ່ວມກັນ ເພື່ອເພີ່ມທະວີຄວາມອາດສາມາດໃນການຄຸ້ມຄອງການນຳເຂົ້າ, ການນຳໃຊ້ ແລະ ການປະຕິບັດການບິນຂອງເຮືອບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ ໃຫ້ມີຄວາມປອດໄພ ສອດຄ່ອງຕາມ ກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍ ການບິນພົນລະເຮືອນ, ກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍ ຄື້ນຄວາມຖີ່ວິທະຍຸສື່ສານ ແລະ ລະບຽບການຄຸ້ມຄອງຄວາມປອດໄພການບິນ ພາກ 17 ວ່າດ້ວຍການຄຸ້ມຄອງເຮືອບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ.
ມາດຕາ 5 ກບພຮ ຮັບຜິດຊອບໃນການອອກໃບອະນຸຍາດນຳເຂົ້າ ເຮືອບິນບໍ່ມີຄົນຂັບ, ໂດຍອີງຕາມໃບຢັ້ງຢືນມາດຕະຖານເຕັກນິກອຸປະກອນຄື້ນຄວາມຖີ່ ຂອງ ກົມຄື້ນຄວາມຖີ່.
ມາດຕາ 6 ບົດບັນທຶກ ຄວາມເຂົ້າໃຈ ສະບັບນີ້ ມີຜົນບັງຄັບໃຊ້ ນັບແຕ່ມື້ລົງລາຍເຊັນເປັນຕົ້ນໄປ.
ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ວັນທີ 05 ເມສາ 2019
ກົມການບິນພົນລະເຮືອນ ກົມຄື້ນຄວາມຖີ່
ວັນເພັງ ຈັນທະພອນ ໄຊລືຊາ ອິນສີຊຽງໃໝ່
# | ຫົວຂໍ້ | ດາວໂຫຼດ |
---|---|---|
1 | ບົດແນະນໍາ ວ່າດ້ວຍການຢັ້ງຢືນ ຄື່ນຄວາມຖີ່ ສໍາລັບເຄື່ອງບີນບໍ່ມີຄົນຂັບ (Drone) ສໍາລັບພະແນກ ປທສ ແຂວງ/ນະຄອນຫຼວງ ເລກທີ 0759/ກຄຖ, ລົງວັນທີ 02 ກໍລະກົດ 2019. |
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.